2010. december 19., vasárnap

New Haven Yale Egyetem

New Haven Connecticut állam második legnagyobb városa.
A Yale Egyetem egy amerikai magánegyetem 1701-ben alapították Collegiate School néven. A Yale az USA harmadik legidősebb felsőoktatási intézménye. Elihu Yale-ről (1649-1721) nevezték el.
Az egyetem címerén az egyetem mottója látható héber betűkkel: אורים ותמים (urim v'tumim), ami azt jelenti: Fény és Igazság. Az egyetem beceneve Elis (Elihu Yale után) és Yalies, a Yale-hallgatókra vonatkozik.
Itt tanult George H. W. Bush, majd a fia, George W. Bush, Bill Clinton elnökök, George Pataki kormányzó, Morris Swadesh nyelvész. Itt tanított Paul Wolfowitz (1970-1973), Grigorij Margulisz, Arthur Okun.
Híres magyarok a Yale-en:Havadtőy Sándor, Horváth Csaba (1930-2004), Lovász László (1993-1999) - professzor, Szelényi Iván (1999-2010) - professzor, Tamás Gáspár Miklós (1981 után) - vendégprofesszor.
Ezt a videót az itt készült fotóimból készítettem.
PPS formátumban itt tekinthető meg:
http://miosotis.extra.hu/

ezzel kapcsolatos: YouTube - New Haven Yale Egyetem 1-11-21-12-25_wmv.wmv (megtekintés a Google Széljegyzeten)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése